18 oktober 2020

The Autumn Palette - Fifty/Fifty Makeup

Så har det varit ledig helg igen. Det går så fort och vips så är den över. Två veckor till nästa gång. Jag ser verkligen fram emot nästa år då vi får nytt schema och jag ska få jobba bara var tredje helg. Ska bli sååå jäkla skönt! 

Igår sken solen här och vi var ute lite i trädgården och fixade det sista. Plockade in alla mina pelargoner i källaren för vinterförvaring och gubben tog lövblåsen och blåste ihop lite löv. Det kommer ju att falla mera så det hinner nog bli ett varv till innan snön kommer. Måset ju också kratta upp allt och bära iväg med det till komposten. Nåja, det var skönt att vara ute lite och få lite sol och frisk luft, var ett tag sedan sist.

Blev ingen sminkning igår, men jag gjorde två idag söndag istället. Fick ju min nya palett från Fifty/Fifty Makeup så jag ville ju använda den igen. Så här kommer den ena.






Bas för skuggorna: Eye Fix från Face.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Samtliga övriga skuggor från Fifty/Fifty Makeup's The Autumn Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Blood Moon.
I globlinjen: Hallow's Eve.
Yttre vrån: Book Of Shadows.
Över rörliga delen av ögonlocket: Decay.
Highlight i inre vrån: Botanic Dream från Wet n Wild megaglo Highlighting Palette.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Black från Loreal.
Mascara: Bad Gal Bang från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.
Lösfransar: Demi Whispies från Ardell.




Superstay Matte Ink 95 Visionary från Maybelline.



Primer: Illuminator från Kicks.
Bas: bareMinerals Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02.
Puder: egen blandning.
Highlight: Botanic Dream från Wet n Wild megaglo Highlighter Palette.
Contour: Charisma Contour Palette från Kaleidos.
Bronzer: Mega Glow Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Blush: Perfect Powder Rouge 28 Purple Dream från IsaDora.



De va de hele!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...