26 maj 2020

Afrique and Masqeurade - Juvia's Place

Häromdagen kollade jag in en YouTube video med Paulina Aspljung, följer hennes konto och kollar ofta på hennes videos. I allafall så gjorde hon en sminkning med en färgkombo som jag blev sugen på att testa. Nu har jag inte gjort exakt som hon, hon använde skuggor från en av Anastasia Beverly Hills Norvina paletter som jag inte har men jag tyckte att färgkombon var så häftig att jag ville göra nåt liknande, så jag tog vad jag kunde hitta som var lite granna i närheten av färgkombo. 






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Kisi från Juvia's Place Afrique Palette.
Över rörliga delen av ögonlocket: Aya från samma palett som ovan.
Yttre vrån in över globen: Zulu från Juvia's Place the Masquerade Mini Palette.
Yttre vrån: Fulani från Masquerade paletten.
Under ögat: Casablanca från Masquerade paletten.
Highlight i inre vrån: Bali från Ofra Cosmetics Island Time Palette.
Eyeliner: Ultra Precision Superliner Black från Loreal.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Millebaci Long Lasting Lip Color nr 12.



Primer: Pore & Fine Line Filler från Sephora.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation 22 Clair Light från Sephora.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: från Revolution Makeup's Golden Sugar Palette.
Highlight: Privilege från Nabla Cosmetics.
Blush: Punch från Ofra Cosmetics Island Time Palette.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.




Annars så har jag haft min tröttaste dag på lääänge. Jag höll inte på att orka upp ur sängen efter att ha sovit i säkert tio timmar. Har släpat mig fram hela dan meden otrolig trötthet, ont i halsen och svid ända ner i bröstkorgen, varm i ansiktet. Glöm hålla på i trädgården trots fint väder. Vi åkte till Enköping för att kolla lite på Blomsterlandet, gubben vill ha hallon i trädgården. Jag var nära på att lägga mig i baksätet, för jag orkade knappt inte ens sitta upp i bilen... Vi tog våra hallonplantor och åkte hem igen. Han fick plantera dem själv och jag stod bara och titta på... helt slut.

Jag väntar fortfarande på provsvar från läkaren, hoppas verkligen de ger nåt svar. Så länge, natti natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...