18 februari 2020

The Afrique palette - Juvia's Place

Så blev det ett besök hos doktorn idag på förmiddagen. Det visade sig att jag har bronkit, därav min hysteriska hosta, piper och väser i bröstet när jag andas. Förkylningen är bara en ovanligt envis förkylning. Så slemlösande hostmedicin, dricka massor av vatten och hemma i en vecka till. Typiskt! Jag klagade också på att jag nästan alltid har hosta, även när jag är frisk. Får alltid en hostattack varje gång jag lägger mig och hostar av och till hela tiden. Så hon tyckte att jag skulle boka tid för nån sorts astmatest när förkylningen är över. 

Låg och vilade en stund när jag kommit hem men sen så blev det en sedvanlig tur ner i källaren. Blev inte så nöjd med detta, valde färger som inte är så lätt att blenda ihop... trots att jag visste om det så gjorde jag det ändå. Tänker alltid att "jag ska nog få ihop det" , och sen blir det inte som jag vill ändå. Men ja ja, det fick duga.






Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Juvia's Place Afrique Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Kisi.
I globlinjen: Cameroon.
Yttre och inre vrån: Côte d'Ivoire.
Mitt på locket: närmast den blå Kofi och i mitten Angelique.
Under ögat: Cotonou.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Angelique.
Kajal: Twist Up Metallic Eye Pen 44 Golden Khaki från IsaDora.
Eyeliner: Rainbow Eyeliner nr 10 från Nouba.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline på övre fransraden och Miss Manga Mega Volume Mascara Indigo från Loreal på undre fransraden.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Liptensity Lipstick Blue Beat från MAC.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Radiant Lights Glow från Revolution Makeup.
Highlight: Prismatic Highlighter Blinded By The Light från Too Faced.
Blush: Floral Blush Bahama Bronze från BH Cosmetics.
Mist: Perfect finish Face Mist från Kicks.



Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...