26 februari 2020

Morphe's The Jaclyn Hill Palette

Jag hade ett ärende i morse som krävde upp och hoppa och åka in till stan. Så klart ville jag sminka mig lite, men var tvunget att vara lite mer diskret än vad jag annars gör. Så, jag maskerade min förkylning så gott det gick och drog iväg. Helt slut var jag innan jag ens kom iväg, har sovit superdåligt. Gjorde vad jag skulle, gick en kort repa på stan, har inte varit där på månader. Men jag kände mig slut och oinspirerad, shopade ett par saker Make Up Store och Kicks men sen for jag hem igen. Höll inte på att kunna hålla mig vaken på tåget.

Tja, så en lite mera nude:ig sminkning med skuggor från Morphe's Jaclyn Hill Palett. 






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Morpe's The Jaclyn Hill Palette:
Längs brynbenet: Silk Creme.
I globlinjen: Mocha.
Yttre vrån: Central Park och Soda Pop.
Mitt på ögonlocket: S.B.N.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Obsessed.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Wonder Powder Sinai från Make Up Store.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision från Loreal.
Mascara: Bad Gal Bang! från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Pysicians Formula.
Highlight: Wonder Powder Sinai från Make Up Store.
Blush: Wonderblush Goddess från Make Up Store.

Läppglans: Riviera från HM.




Kom hem, frusen och dödstrött, kröp ner i min dotters säng bredvid henne (näe hon hade minsann inte klivit upp ännu) varmt och gosigt och så låg vi där och myste en stund. Till slut så bestämde jag mig faktiskt för att göra ytterligare sminkning. Eftersom den från i morse är tråkigt enligt min mening, kända jag för att göra nåt mera... jag.

Så, ytterligare en kommer.

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...