25 februari 2020

80-tals vibbar med Lunar Beauty's Strawberry Dream Palette

Nähäe, det blev inget jobb för mig idag. Jag kände redan igår kväll (fast jag bestämt mig för att gå till jobbet) att jag inte hade några krafter, varit så himla trött hela dan. Insåg till slut att jag kommer inte att orka. Så det blev till att kliva upp på morgonen för att ringa vårdcentralen igen. Fick komma direkt på förmiddagen. Så sjukskriven en vecka till då... Har varit extremt trött hela dan. Läkaren sa att det här med att det är så långdraget och tröttheten jag känner hänger ihop med min depressions- och utmattningsproblematik som ju också ger en ordentlig trötthet. Då är man ju liksom trött från början och så blir det bara värre när man åker på en sån här rejäl förkylning och bronkiten och allt vad det nu är. Det tar liksom längre tid att ta sig ur det också då. Så vi får väl se hur det går med allt detta.

Hur som helst så tyckte doktorn att jag skulle "unna mig" att vara trött och inte göra någonting, eller bara göra sånt man mår bra av och känner för. Och vad kan det vara då...?? Smink så klart :-)

I alla fall så får jag rejäla 80-tals vibar av den här sminkningen. Om det är några färger som ger mig såna vibbar så är det kornblått och knallrosa. Kan inte påstå att det är särskilt bra vibbar. Been there done that... kan man säga. 







Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Lunar Beauty's Strawberry Dream Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Blue Sky.
Yttre vrån: Haze.
Mitt på locket: Pink Flash.
Inre halvan av ögonlocket: Sweet Dream.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Sky Walker från Kaleidos Makeup.
Glitter mitt på ögonlocket: Flamingo Pink från With Love Cosmetics.
Prickar längs globlinjen: gjorda av Super Colour Eyeliner 107 från Kiko.
Eyeliner: Rainbow Eyeliner nr 10 från Nouba.
Kajal: Mood Crayon Cool Mood från Linda Hallberg Cosmetics.
Mascara: Bad Gal Bang! från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills




Läppenna: Heroine från MAC.
Läppstift: Color Riche 132 Magnolia Irrèverent från Loreal.



Primer: Photo Finish Foundation Primer från Smashbox.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: 3D Pyramid Egyptian Clay Bronzer från Ofra Cosmetics.
Highlight: Space Age Highlighter Sky Walker från Kaleidos.
Blush: 937 Flamingo från Sleek.




Jaa vad säger ni 80-tal eller?

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...