27 februari 2020

The Afrique Palette - Juvia's Place

Ytterligare en gång har jag hämtat lite inspiration från Annette's Makeup Corner, hon finns både på Instagam och You Tube. Hon är en stor inspiration för mig och jag vet ingen som hon som kan kombinera färger på ett sånt sätt som hon gör. Jag satt där med min palette, Afrique från Juvia's, och kände mig helt fantasilös vad jag skulle hitta på för kombo. Så jag gick in på hennes kanal och hittade ett klipp där hon gör tre olika looker med samma palett. Så jaa, jag härmades. Har inte gjort den identisk, lite av min egen touch, men placeringen av skuggorna är någorlunda liknande. Jag lade till en highlighter, lite guldiga prickar och hon har gul kajal, jag kör nästan alltid med min svarta.

Så detta var alltså sminkning nummer två idag, det är på gränsen vad mina ögon tål. Sminka sig, tvätta av sig, sminka sig igen, tvätta av sig igen... då börjar tårarna rinna, det svider och klias i yttre ögonvråna. Syns på bilden nedan, har en kal fläck i yttre vrån där tårarna runnit.






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynet: Grädde från Färg.
Yttre vrån: Carbon från MAC.
Samtliga övriga skuggor från Juvia's Place Afrique Palette.
Dakar
Bintou
Fifi
Aya
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Solar Sailor från Kaleidos Makeup.
Guldduttar i yttre vrån: Glitter liner 11 Gold Sparkles från IsaDora.
Mascara: Bad Gal Bang! från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Läppstift: Rouge Grenadine från Yves Rocher.



Primer: High-Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Soft Touch Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Space Age Highlighter Solar Sailor från Kaleidos Makeup.
Blush: Sweet Cheeks Glow Red Riot från NYX Cosmetics.



Så nu är det läggdags, hoppas jag klarar mig från ytterligare en sömnlös natt.

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...