24 februari 2020

With Love Cosmetics - The Green One

Vem gillar inte att få ett litet rosa paket med posten? Jag blir alltid glad av paket i brevlådan, men när det ligger en rosa karamell där måste man ju börja le. Detta är en beställning jag gjorde samtidigt med min beställning från Fiftyfifty Makeup, nämligen från With Love Cosmetics. Båda paketen kom väldigt snabbt, tror inte det tog mer en ca en vecka. 




De två som står upp är pressat glitter och i paletten finns tre vanliga ögonskuggor och sex pressade glitter. I love it! Tittar en del på You Tube och det är så många som säger att de inte gillar när det finns glitter i ögonskuggspaletter. Jag förstår inte varför, pressat glitter är så mer lätthanterligt jämfört med löst glitter, som flyger och far överallt. Och i en vanlig ögonskuggspalett kan det ju finnas en eller möjligen två pressade glitter, gör ju inget tycker jag. Nu är det här ju en glitterpalett, så då är det ju så klart fler glitter där i.






Bas för skuggorna: Prep+Prime 24-Hour Extend Eye Base från MAC samt Glitter Glue från Too Faced.
Skuggorna i paletten har inga namn, men jag använt två av dem plus två olika glitter, ett guldigt och en av de gröna.
Har även använt Mino från Juvia's Place The Warrior Palette i yttre V:et.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Laser Glazer från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision från Loreal.
Mascara: Bad Gal Bang! från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: nr 69 från Nouba.



Primer: Hangover Replenishing Face Primer från Too Faced.
Bas: Luminous Foundation 160C från Anastasia Beverly Hills.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: 3D Pyramid Egyptian Clay Bronzer från Ofra Cosmetics.
Highlight: Space Age Higlighter Laser Glazer från Kaleidos Makeup.
Blush: från Revolution Makeup's Sugar and Spice Palette.
Mist: Shake & Glow Spray Luminous Setting Spray från Loreal.



Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...