18 januari 2020

Strawberry Dreams - Lunar Beauty

Ytterligare en sminkning med en ny palett som jag skaffade under Black Friday rean. Den har legat i min låda sedan dess, kom en massa julsminkningar emellan. Så fick jag för mig i eftermiddags att jag skulle testa den. Superfin, men det säger jag ju om allt. Tja, jag skaffar ju inget som jag tycker är fult liksom. Nåja, paletten jag pratar om är Strawberry Dreams från Lunar Beauty, Manny Muas egna märke. Fantastiska färger. Efter att ha suttit i säkert gott och väl en timme och stirrat ner i paletten, lite oinspirerad var jag också, kunde inte komma på vilken kombo jag skulle hitta på. Till slut så kom jag på att jag gör en sån där "palette bingo" som alla på You Tube håller på med. Paletten har 15 färger, jag bestämde mig för att använda sex av dem. Så en sån där random sifferväljare (app i mobilen) väljer slumpmässigt sex siffror och så måste man använda precis just dem. 

Jag hade ganska tur och fick färger som ju var ganska givna var man placerar dem och inga konstiga färgkombos.






Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg (ingick inte i palettbingon, eftersom jag redan applicerat den när jag kom på att jag skulle göra en bingo).
Samtliga övriga skuggor från Lunar Beautys Strawberry Dream Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Sunrise.
I globlinjen: Sunset.
I yttre vrån: Strawberry Moon samt Storm Cloud.
Inre halvan av ögonlocket: Sweet Dream.
Under ögat: som bas penna Mood Crayon Cool Mood från Linda Hallberg Cosmetics och ovanpå det Haze.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Sky Walker från Kaleidos.
Glitter i globlinjen: 02. Blue från Sephora (utgången produkt).
Eyeliner: Aqua Liner 18 från Make Up For Ever.
Mascara: Mega Plush Volume Exrpress från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Everlasting Liquid Lipstick Echo från Kat von D samt duttat Space Age Highlighter Sky Walker från Kaleidos ovanpå.



Primer: High-Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Flex Foundation Fair från Milk Cosmetics (ett pyttelitet prov jag fått, ni vet en sån där karta med många pyttesmå färgprover, ville testa hur den var så jag tog den färg som verkade närmast passa mig, trodde den var för rosa, men den verkar funka tycker jag.)
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Space Age Highlighter Sky Walker från Kaleidos.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.




Annars så hoppas jag ni har en skön lördagkväll. Vi sitter här och jäser, kollar på en Bond och tar ett glas vin.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...