19 januari 2020

Neonigt med Blush Tribe

Hm så fick jag återigen för mig att jag skulle härma en bild jag sett på Instagram. Man kan säga en sak. Misslyckande. Detta är inte ens i närheten av det jag såg där, och jag blev riktigt missnöjd. Bland det sämsta jag gjort på länge. Men ja ja, jag försökte i alla fall. 

Jag beställde en neonig palett ifrån Blush Tribe tidigare i höstas, oktober eller nåt sånt. Har inte använt den sedan jag fick den. Dels är väl inte neonigt det det man gör dagligen kanske, och dels såldes den till reducerat pris för att den inte riktigt fungerar som den ska. Neoniga skuggor är extremt svåra att blenda, för att inte säga omöjliga, och de är också väldigt svåra att få till att fästa ordentligt. Funkar bäst i en cut crease och genom att pressas fast i en lite klibbigare bas. Så i den här bilden jag såg hade tjejen använt en rosa neonig skugga mitt på locket. Så jag tänkte att nu så ska jag testa den. Well, det blev ju så där med hela looken tycker jag. 






Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Mocha från Morphe Brushes The Jaclyn Hill Palette.
Längs i globlinjen: Central Park från samma palett som ovan.
Yttre och inre vrån: Ife från Juvia's Place The Magic Mini Palette, samt Soda Pop från Jaclyn Hill paletten i yttre vrån.
Mitt på ögonlocket: Maya från Blush Tribe's Neon Dreams Palette.
Eyeliner: Super Colour Eyeliner 110 från Kiko med glitter från Wet n Wild ovanpå (inget namn).
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost.
Glitter i inre vrån: Neon Pink från Make Up Store.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Studio shine lip lustre Valentina från LA Splash.



Primer: Bare With Me Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Flex Foundation Fair från Milk Makeup.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: från Revolution Makeup All About Pink Palette.




Oh well, bättre lycka nån annan dag.

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...