17 januari 2020

Futurism I: Sci-Fi Green - Kaleidos

Har inte blivit så mycket smink för mig den senaste veckan, en gång tror jag. Så nu kunde jag inte hålla emot längre. Min axel är fortfarande inte okej, och har svårt med vissa rörelser och det värker hela tiden. Men, jag ignorerar detta och gör en sminkning tänkte jag.

Beställde grejor från Kaleidos på Black Friday rean. Har beställt från dem en gång tidigare och då krånglade det med leveransen och jag fick till slut hälften av pengarna tillbaka, plus grejorna till slut. Otroligt bra service. Så den här gången drog det ut på tiden igen, blev orolig att det inte skulle komma fram. Så jag kontaktade dem och vips så satt hälften av pengarna jag handlat för tillbaka på mitt konto. Plus att det var köp två betala för en av paletterna, plus en extra på köpet utan kostnad. Köpte även deras highlighters. Nedsatt "bundle" pris. Så, massor av rea, en extra på köpet och ändå fick jag hälften av pengarna tillbaka. Det är vad jag kallar service!

Nåja, de två paletter jag köpte är faktiskt inte mina favoriter när det kommer till färger. Det är dock de andra tre som jag beställde tidigt i höstas. Men de är så fantastiskt fina och superkvalité på skuggorna så jag ville absolut ha hela samlingen. Fantastisk pigmentering på samtliga skuggor, och skimren... to die for!

Så, detta är Futurism I: Sci-Fi Green Palette. En grönguldig, kakigrön palette. Som sagt inte mina färger. Men ändå... sååå fina!




Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga färger från Kaleidos Futurism I: Sci-Fi Green Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Radioactive.
I globlinjen: Smog.
Yttre och inre vrån: E.T. samt Darkside.
Mitt på ögonlocket: Glamora.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Ray Rider från Kaleidos.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Everlasting Liquid Lipstick Lolita från Kat von D.



Primer: Photo Finish Foundation Primer från Smashbox.
Bas: blandning av Born To Glow foundation Pale (som är alldeles för ljus för mig) och Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal (som är aningens för mörk, använder den på sommaren om jag händelsevis fått lite färg). 
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.
Highlight: Space Age Highlighter Ray Raider från Kaleidos.
Mist: H2 Glow Mist från Linda Hallberg Cosmetics.



De va de hele!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...