20 januari 2020

Strawberry Dream - Lunar Beauty

Efter gårdagens kladdande som jag inte alls var nöjd med, så kände jag för att göra något enligt mitt eget huvud, inte försöka härma någon annan. Det blir liksom aldrig bra, inte för mig i alla fall. Så jag gjorde som jag brukar... Använde samma palett som i förrgår, Strawberry Dreams från Lunar Beauty. Har ju bara använt den den gång tidigare och den är superfin, måste testa igen. 






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Lunar Beauty's Strawberry Dream palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Strawberry Moon och Pink Flash.
Inre halvan av ögonlocket: Haze med Blue Diamond ovanpå.
Yttre vrån: Storm Cloud.
Under ögat: flash Crayon Ory Flash från Linda Hallberg Cosmetics med Horizon ovanpå.
Kajal: Mood Crayon Cool Mood från Linda Hallberg Cosmetics.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Highlighter Space Baby.
Eyeliner: Super Colour Eyeliner 107 från Kiko.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline på övre fransraden. Mega Volume Miss Manga Indigo från Loreal på undre fransraden.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Retro Matte Liquid Lip Colour High Drama från MAC.



Primer: High-Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Flex Foundation Stick Light från Milk Makeup (testar ännu en färg från den lilla provkartan jag fått, denna funkar kanske till och med ännu bättre. Färgmässigt menar jag. Doften är fantastisk, svag lavendel, känns fräsch).
Puder: Loose Setting Powder Fair Light 03 från IsaDora.
Bronzer: från Smashbox  The Cali Contour Palette.
Highlight: Space Age Highlighter Solar Sailor från Kaleidos Makeup.
Blush: Blushon Bubble nr 120 från Nouba.
Mist: Shake & Glow Illuminating Setting Spray från Loreal.



I morgon är det dags att gå till jobbet igen. Har ju varit hemma i ytterligare en vecka igen (efter min sjukskrivning i julas var ju inte det så lyckat kanske). Samma smärta i axeln som i julas, fast i högra den här gången. Nåja, det är mycket bättre, så jag får väl gilla läget och gå iväg. Inte ett dugg sugen.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...