28 januari 2020

Katastrofsminkning med NYX

Jaha hörrni, det här är min look från igår, måndag. Guuud vad irriterad jag var! Allt gick bra ända tills jag skulle applicera eyelinern. Det är Epic Ink Liner från NYX Cosmetics som jag köpte tidigt i höstas.  Jag har haft problem med den ända sedan jag köpte den. Spetsen är superfin och tunn och det gillar jag men den är så flödig att vätskan rinner hej vilt. Ibland hänger det en stor droppe längst ut på spetsen som jag får dutta av på ett papper för att kunna använda den. Men när man sen applicerar eyelinern så flyter den ut i alla fina linjer och i mina veck så att den blir alldeles hackig och jackigt. Och igår morse var värre än vanligt. Ja ni ser ju här nedaför... katastrof. Och det är inte jag som varit klumpig, faktiskt. Detta är eyelinern som runnit och farit runt överallt, till och med det där extra jacket ni ser på halva vingen... ser för jävligt ut.

Jag hade så klart inte tid att tvätta av mig och börja om från början, skulle ju iväg till jobbet. Så jag låtsades som det regnade och for iväg. Men gissa om jag var irriterad, visste inte hur fort jag skulle komma och och få tvätta av mig hela skiten.

Oh well, det är ju bara smink ändå...







Testade lite på handen. Ja, ni ser ju....flöt ut på direkten.




Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Ghostin' från Colourpop Cosmetics Lilac You A Lot Palette.
I globlinjen: Iffy från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Fluff från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Shadow från Ace Beauté Paradise Fallen palette.
Under ögat: Buzo från Juvia's Place the Magic Mini Palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Emerald från Kat von D's Alchemist Palette.
Eyeliner: Epic Ink Liner från NYX Cosmetics.... jädrans skit...
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Fantastick Extra från Linda Hallberg Cosmetics.



Primer: High-Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Laugh från It Cosmetics Your Most Beautiful You Palette.
Highlight: Live från samma palett som ovan.
Blush: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.
Mist: Infallible Fixing Mist från Loreal.




De va de hele!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Tycker det är skitsnyggt! Eyelinern ser bara bred ut, så det ser inte fel eller konstigt ut. Dom lila färgerna är superfina! Tillsamman med det gröna under ögonen blir det super!

marinamake sa...

Men tack snälla! Jag var så irriterad att jag inte visste vilken fot jag skulle stå på. Det såg för jävligt ut. Bara linern, resten var väl ok. Men man blir ju trött. Kommer inte använda den mera. Vet inte om jag vågar köpa en ny och testa, ifall det bara är mitt ex som det är nåt fel på. Onödigt om det blir samma sak igen liksom. Tack för komplimangen!

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...