26 januari 2020

Salig blandning

Lugn och stillsam söndag. Jag och gubben gick en lång promenad efter att vi ätit frukost. Jag behöver verkligen röra på mig. Dels för vikten och dels för axlarna. Sen så har vi bara tagit det lugnt. Eller ja, åtminstone jag. Gubben sitter aldrig stilla. Projektet just nu har varit att renovera alla våra dörrar som finns i källaren. De har varit mörkt bajsbruna... typiskt sjuttiotal typ. Nu är alla målade vitt och det blev på direkten ljusare och fräshare i källaren. Det är mycket som återstår i källaren men de har väl inte högsta prio, så vi småfixar med lite med småsaker så länge. Nästa på tur är att bygga en bokhylla som ska täcka en mindre vägg i källaren. Där har jag alla mina receptböcker och lite annat. Golvet vill vi också göra något åt så småningom. Det är bara ett betoggolv som är lite mögigt och fult just nu. Vi vill lägga en heltäckande matta så att det blir lite varmare och skönare att gå där. Lite kallt med betonggolv. 

Tja så medans gubben fixar på så satte jag mig i min sminkhörna. Har haft lite ångestattacker i helgen och en lång stund kom jag mig inte för att sätta igång. Men till slut så satte jag igång. 

Fick för mig att jag ville göra nåt som inte är typiskt för mig, lite mer grunchiga (hur stavas det?) färger. 






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Från Revolution Makeup Sweet & Tasty Palette
Under brynet: Box Office.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Share.
Från Revolution Make Up Eat Sleep Makeup Repeat Palette
I globlinjen: Eat Everything.
Från Kaleidos Futurism I: Sci-Fi Green Palette
Yttre vrån: E.T. och Dark Side.
Från Juvia's Place The Tribe Palette
Emellan skugga i yttre och inre vrån: Ashanti.
Inre halvan av ögonlocket: Koro.
Glitter längs globlinjen samt i underkant av ögonbrynet: Metal Flash Metallic Glitter Eyeliner Irridecent från W7 Cosmetics.
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Laser Glazer från Kaleidos Makeup.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Ultra Matte Lipstick Chocolate från Mellow Cosmetic.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Flex Foundation Stick Fair från Milk Makeup.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Mega Bronze Light Sun från Wet n Wild.
Blush: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.
Highlighter: Space Age Highlighter Lazer Gazer från Kaleidos Makeup.




De va de hele. Arbetsvecka väntar.

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...