29 januari 2020

The Hasina 2 Palette - Blush Tribe

Jag beställde the Hasina 2 Palette från Blush Tribe för ca en och en halv månad sedan. Den har varit slut i lager i evigheter och när den nu kom ut på pre-order slog jag till på direkten. Har velat haft den superlänge. Finns en till som heter Malika som jag också väldigt gärna vill ha, men den hann ta slut igen innan jag hann med att beställa.

Så fin med bara lila, gröna och någon enstaka blå nyanser. Right up my alley. Ändå blev jag inte riktigt nöjd med den här kombon jag gjorde. Blev lite mesigt tycker jag. Men men, det fick duga. 








Bas för skuggorna: Prep+Prime 24-Hour Extend Eye Base från MAC.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Hasina 2 paletten.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Iris.
I globlinjen: Ree.
Yttre vrån: Manii samt en dutt Ash.
Inre halvan av ögonlocket: Grainne.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Pink Heart från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Everlasting Glimmer Veil Televator från Kat von D.



Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.'
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Pink Heart från Anastasia Beverly Hills Moon Child palette.
Blush: pigment Rush från Taylor Made Minerals.
Mist: Face Mist från Make Up Store.




De va de hele!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Vilken fin palett! Och en väldigt fin sminkning tycker jag!
Mår du bättre? Ångestattacker låter kämpigt och jobbigt. Jag har inte drabbats av det, men jag mår dåligt på annat sätt. Hoppas iaf att ditt reder ut sig så du kan må bra.
Själv är jag så trött på mitt jobb att jag kan spy. Måste ta mig i kragen och söka nåt annat. Inte så lätt bara när man inte har nån direkt utbildning.
Nåja, snart är det helg och jag hoppas jag kan vara ledig, är ju min lediga helg, men det fattas ju alltid folk...
Ha det gott! Kram

marinamake sa...

Tack! Jaa paletten är verkligen superfin! Mitt mående åker upp och ner, nu har jag för första gången i mitt liv träffat en psykolog (kändes ju som en stor grej i sig). Hon säger att jag har panikångestattacker och lätt på gränsen till svårare depression. Precis vad jag misstänkte. Så nu ska vi jobba på vad jag kan göra för att komma ur detta. Känns konstigt. Det är ju bara "alla andra" som har såna problem...
Jag har inte heller någon direkt utbildning, och man har ju dessutom åldern emot sig när det gäller jobbsök. Man är inte attraktiv längre. Så synd, man är i sina bästa jobbarår egentligen. Jag är inte så trött på själva jobbet i sig, jo lite, för mig är det mest jobbartiderna som tar kål på mig. Psykologen tror att det är en av anledningarna till att jag får panikattacker.Har ett nytt jobb på gång faktiskt, ska på intervju på måndag (17:e). Vet inte om jag kan ta det om jag skulle få det för det innebär restider på minst två timmar i enkel riktning, två timmar hem igen. Skulle få kliva upp halvfem och ge upp sminkandet på morgonen. Vet inte om jag är beredd att göra det. Vi får se. Hoppas du får upp ångan och kan börja leta jobb. Man behöver lite nytt i livet ibland.
Kram!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...