14 december 2019

Julsminkning nr 14

Jobbarlördag. Jag börjar få brist på fantasi när det kommer till juliga looker. Hur mycket kan man kombinera rött, grönt och guld...?? Åtminstone kändes det här bättre än gårdagens, i mina ögon, misslyckade sminkning. 

Murrigt grönt och murrigt rött, vet inte om det känns så särskilt juligt? Men rött, grönt och guldigt glitter är det i allafall.







Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Salted Caramel från Too Faced Chocolate Bar palette.
I globlinjen: Semi-Sweet från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Collision från Linda Hallberg Cosmetics Metallic Mysteries II Palette samt glitter Blue Moon från Make Up Store.
Yttre vrån: Draco från Metalli Mysteries paletten, samt en dutt Carbon från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: från Revolution Makeup's SophX Highlighter Palette.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Mascara: Top+Bottom Mascara Ebony från Ardell.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Penna: Anger Mood Crayon från Linda Hallberg Cosmetics.



Primer: Pore Filler Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Born This Way Foundation Pearl från Too Faced.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Laugh från It Cosmetics Your Most Beautiful You Palette.
Highlight: från Revolutions Makeup's SophX Highlighter Palette.
Blush: Powder Blush Apple Red från MAC.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.




Vad ska jag hitta på i morgon då??

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag tycker det blev fint! Men visst kan du ha blått och silver?
Här hemma är det väl som vanligt, fast nu är även sonen sjuk. Jag är väldigt trött på denna hostan nu. Hade varit skönt att tex gå en promenad, i den mån man orkar. Frisk luft är väl bra? Men nackdelen med att bo och jobba på ett litet ställe är ju att jag kan knappt sticka näsan utanför dörren utan att träffa på arbetskamrater. Får hålla mig inne. Vädret är iof inge vidare för tillfället.
Jag kan ju ta bort mina glittriga naglar och lacka med nåt annat kanske? Är väl lagom sysselsättning?
Hoppas din jobbhelg är bra!

marinamake sa...

Tack! Tja det är klart man kan ha blått och silver. Det är ju fint. Det är bara jag har fått för mig att det ska vara klassiskt juliga färger, och för mig är det grönt, rött och guld mestadels. Men blått och silver är ju jättefint ihop, kanske till nyår?
Ja det är väl nackdelen med att bo på liten ort, att man blir igenkänd. Jag bor på litet ställe med, men vi är ju inflyttade sen bara ett par år tillbaka och känner inte en kotte. Jobbet ligger drygt fem mil bort, så jag kunde gå ut om jag ville, även om jag är sjuk. Men det är ju trist att folk ska snacka, bara för att man går ut betyder ju inte att man inte mår dåligt. Frisk luft skadar aldrig, har man inte feber, så är det väl bara nyttigt tänker jag. Precis, lacka naglar, det är en perfekt sysselsättning det ha ha, lagom! Det brukar jag fixa med också när jag är rasslig. Jag hoppas verkligen ni mår bättre snart! Ta hand om er!

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...