16 december 2019

Julsminkning nr 16

Så var jobbarhelgen över för den här gången. Jag kämpade i morse med att komma på en ny variant av mina julsminkningar, kändes ju kanske som det blev en repris av liknande jag gjort innan. Men men, det spelar ju ingen roll egentligen. 

Vi får se vad jag hittar på i morgon när jag är ledig. Egentligen borde jag ägna mig åt diverse pyssel här hemma. Har inte ägnat mig mycket alls åt förberedelser inför julen. Känner mig inte inspirerad alls för det. Vi får se i morgon vad jag hittar på.






Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance samt Lock It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Maryam från Blush Tribe's Laila 2 palette.
I globlinjen: San från Juvia's Place The Tribe Palette.
Prickar gjorda med: Eyeliner Gel 79 från Inglot samt Glitter Liner 11 Gold Sparkles från IsaDora.
Inre halvan av ögonlocket: e/d Crystal från Make Up Store (utgången produkt). Samt glitter Holographic från Sephora (också utgången produkt).
Yttre vrån: e/d Mistletoe från Make Up Store (utgången produkt).
Under ögat: Anger Mood Crayon från Linda Hallberg Cosmetics med röda delen av Noubas Double Bubble nr 59 ovanpå.
Eyeliner: Epic Ink Liner från NYX Cosmetics.
Mascara: Top+Bottom Mascara Ebony från Ardell.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Cherry från Urban Decay.

Vet inte om det här egentligen platsar bland mina julröda läppgrunkor december. Inte egentligen om ni frågar mig. Men nu så fick det åka med ändå... hade inte tid att ändra när jag väl applicerat det.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Studio Fix Fluid NC15 från MAC.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Helia från Anastasia Beverly Hills.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.




De va de hele!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...