04 november 2019

Söndag med NYX Cosmetics

Kom hem från jobbet sent i gårkväll och efter lite mat och en dusch satt jag här och skulle ladda upp sminket i sedvanlig ordning. Det slutade med att jag gav upp för att mn dator är så otroligt seg att ingenting funkade. Blev irriterad och gick och lade mig istället.

Nåja, nu sitter jag här, måndag och ledig dag och idag verkar det funka bättre. Vår jobbhelg var så otroligt stillsam och lugn att det växte mossa på oss. I princip ingenting att göra. Dubbelhelg, lov och folk lägger inte sin tid hos optikern.

Hur som helst så använde jag mig av båda mina Off Tropic paletter från NYX. Superfina båda två, har inte blivit använd på ett bra tag. Var ute efter att återkomma en sista look med lite Halloweeniga drag, lite orange, grönt och lila... eller höstigt kanske, vilket ni vill.







Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under ögat: Grädde från Färg.
Längs brynbenet: Orange skugga från NYX Cosmetics Off Tropic Shifting Sand Palette.
I globlinjen: grön skugga från Shifting Sand Paletten.
Mitt på locket: orange shimrig skugga från NYX Cosmetics Off Tropic Hasta La Vista Palette.
Yttre vrån: lila skugga fån Hasta La Vista Paletten, samt för att djupa upp det lite mera Lars Wallin Make It Your Own skugga i färgen Sharon.
Glitter i yttre vrån: Purple Rain från Ztirl Cosmetics.
Dutt i inre vrån: Prismatic Shadow Mermaid Sirene.
Highlight under brynets högsta punkt: Strobe Highlighter Flash från Revolution Makeup.
Eyeliner: Aqua Liner nr 7 från Make Up For Ever.
Mascara: Top+Bottom Mascara från Ardell.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Studded Kiss Lipstick Roxy från Kat von D.



Primer: Pore Filler Primer från NYX Cosmetics.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Strobe Highlighter Flash från Revolution Makeup.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.




De va de hele!

Inga kommentarer:

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...