04 november 2019

Uh Huh Honey - Colourpop

Jag beställde tre nya paletter från Colourpop för inte så länge sedan. Den gröna, den blå och den gula. Den gröna har jag redan testat, men den som jag var mest sugen på, den gula, har jag inte haft tillfälle att testa ännu. Ville prova den hemma på en ledig dag, inte behöva åka till jobbet ifall att det skulle bli helt galet. Så idag var det dags. 




Måste säga att jag älskar färgerna. Dock så vill ju jag gärna alltid ompfa till det i yttre vrån, har lite svårt för att det är för ljust där om ni förstår. Så jag fick ta till en riktigt mörk brun i yttre vrån eftersom den mörkaste i den gula paletten inte är mörk nog. Tyvärr blev det lite flammigt och det ville inte riktigt blenda sig. Så, tur att jag bara satt hemma och lekte lite. 

Tja, och paletten heter Uh Huh Honey...sååå cool!







Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Ahosi från Juvia's Place The Warrior Palette.
Yttre vrån: Mino från The Warrior paletten.
Samtliga övriga skuggor från Colourpop's Uh-Huh Honey Palette.
Längs brynbenet: Oh Beehave.
I globlinjen: Totaly Buggin'.
Yttre vrån in mot globlinjen: Buzz Kill.
Inre halvan av ögonlocket: Sunburst.
Glitter i inre vrån: Palooza.
Under ögat mot inre vrån: Dandy.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision Precious Bronze från Loreal.
Mascara: Top+Bottom Mascara från Ardell.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Ultra Matte Lipstick Chocolate från Mellow Cosmetics.

Mitt absolut första bruna läppstift jag någonsin ägt. Har ju alltid varit anti allt som går i brunskalan, eller alla nude och naturliga färger. Kahki, beige, brunt... varma färger. Inte för mig. Men så fick jag för mig att om jag kunde hitta en brun som är tillräckligt åt gråskalan, dvs en kallare brun så skulle det kunna funka. Nu tror jag att jag hittat den... trivdes faktiskt bra i denna färg. Och då beställde jag den ändå från nätet på ren chansning. Men det blev ju bra tyckte jag.



Primer: Bare With Me primer från NYX Cosmetics.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Gleam Sheen från MAC's Hyper Real Glow Get Lit Palette.
Blush: från BH Cosmetics Special Occation Palette.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.


Förutom att jag inte lyckades blenda som jag ville, så tycker jag nog att detta blev lite häftigt. Älskar färgerna!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Det blev ju riktigt häftigt! Jag vågar nog inte gult, men du passar i det!

marinamake sa...

Du måste testa! Det är så snyggt. Du behöver ju inte göra en helt gul sminkning. Använd den mitt på locket i kombination med mörkbrunt, svart eller lila eller nåt. Eller bara som en dutt i inre vrån som accentfärg. Så kanske det känns lättare. Det är sååå snyggt!

The Laila 2 Palette - Blush Tribe

Dags att spela in veckans Throwback Thursday video. Den här veckan fick det bli en gammal palett från Blush Tribe. Blush Tribe existerar int...