08 november 2019

BH Cosmetics Special Occation Palette

Jag har en palett från BH Cosmetics som heter Special Occations Palette. Ni vill inte veta hur länge jag har haft den. I eeevigheter.... kommer inte ihåg, men tio år stoppar inte... den finns inte i sortimentet längre. Den innehåller 30 ögonskuggor och nio rouge/highlighters. Jag har i princip aldrig använt ögonskuggorna. Från den dag jag köpte den här paletten var jag besviken på hur murrig och trist skuggorna är i färgerna. Rougen har jag använt en del, de är superfina. Nyligen upptäckte jag en av skuggorna, en superfin lila/burgundy färg. Använde den över hela ögonlocket i inlägget innan det här och även lite i den här sminkningen.

Men den grå i den här sminkningen... såå trist färg, helt död. Tog sen silvriga från Linda Hallberg Cosmetics Spectal palette och duttade ovanpå för att få lite mera glitter. Syns inte på bild, men blev bättre i verkligheten.






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Samtliga skuggor från BH Cosmetics Special Occation Palette. Har även använt ett av rougen som finns i paletten som skugga (rosa). 
Silvriga skuggan mitt på locket kändes tråkig, så jag duttade på Illusion från Linda Hallberg Cosmetics Spectal Palette ovanpå.
Eyeliner: Ultra Precision Superliner från Loreal.
Mascara: Top+Bottom Mascara från Ardell.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: 09 från Coastal Scents.



Primer: Bare With Me Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02 från bareMinerals.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bonzer från Physicians Formula.
Highlighter: från Revolution Makeup SophX Highlighter Palette.
Mist: Infallible Fixing Mist från Loreal.




De va de hele!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag tycker det ser jättefint ut!
Och jag vill inte tänka på hur gamla mina grejer är som jag har... luktar det inte konstigt är det helt ok tycker jag.

marinamake sa...

Tack! Ja du jag har också myyyycket gamla grejor. När man har så mycket som jag har, blir det ju lätt så. Man fastnar i att använda det som är nyast. Jag håller med, luktar det inte konstigt så kör jag på. Den här paletten luktar faktiskt lite märkligt, men jag tänker att så länge jag inte reagerar i huden så kör jag på. Det är ju ändå bara jag som använder grejorna.

The Oceanic Palette - Ace Beauté

Så har helgen kommit och gått igen. Det går alltid alldeles för fort. I går blev inget smink för mig. Jag och mamma var ute i trädgården hel...