05 maj 2024

The Oceanic Palette - Ace Beauté

Så har helgen kommit och gått igen. Det går alltid alldeles för fort. I går blev inget smink för mig. Jag och mamma var ute i trädgården hela dan och fixade. Min brorsa har också varit här hela helgen så vi har myst och ätit gott. Jag var helt slut efter en dag i helgen så nåt smink blev det som sagt inte. 

Det straffade sig idag dock. Har inte mått bra alls. Extremt trött, hängig, ont överallt i kroppen. Har inte orkat göra mycket alls idag. Blev en look till slut ändå, men jag blev inte nöjd och det blev bara skit med skuggorna. Man ska inte tvinga sig när man inte mår bra... 

I alla fall så ville jag använda paletten som Darcy sände till mig igen. 




The Oceanic Palette från Ace Beauté.






Bas för skuggorna: Eye Primer från Anastasia Beverly Hills.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Turtle
Seaweed
Anemone
Seagrass
Jellyfish
Highlight i inre vrån: Moonlit Sky från Sugar Drizzle's On top of the mountains & beneath the stars Highlighter Palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC Cosmetics.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Superstay Vinyl Ink 30 Unrivaled från Maybelline.



Primer: Prime and Fine Anti Shine Base Keep Me Matt från Catrice.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: The Original No Color Powder från RCMA.
Bronzer: Uniwersal från Glam Shop's Konturownia Paleta.
Highlight: Zloty Bez från Glam Shop's Konturownia Paleta.
Blush: Tau från Juvia's Place The Saharan Blush Vol. II Palette.



 Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...