09 november 2019

Blue Moon - Colourpop

Antingen kan man kalla den här sminkningen för somrig, för att den är så ljus och knallig. Eller så kan man kalla den vintrig, för att det när så isig, kall och blå... vilket man vill. Glitter med gör den kanske mer åt det vintriga hållet. Lämpligt nog så hade första snön fallit under natten så när jag kom upp på morgonen var hela världen vit. Sen är det en annan femma vad jag tycker om det... (hate it!). Hur som helst så fick jag ovanligt många komplimanger igår för den här looken, så det var ju roligt.

Det är i allafall den sista av de tre paletter jag beställde från Colourpop för ett tag sedan. Har ju redan testat den gröna och den gula. Den gröna har jag inte fått med på bild här, så jag kanske får ta och göra en ny look med den.

Men den blå, Blue Moon, är sååå fin (det säger jag jämt om allt). Inte så vanligt med blå paletter och de flesta blå vill gärna dra åt turkost, mint eller grönt... men den här är blå. Så fin!









Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Colourpop's Blue Moon Palette.
Längs brynenet ovan globlinjen: Moonlite.
I globlinjen: Fine China och Starry Eyed.
Inre halvan av ögonlocket: Billie Jean.
Yttre vrån samt under ögat, yttre halvan: Clued In.
Under ögat inre halvan: Mad About U.
Eyeliner: Epic Ink Liner från NYX Cosmetics.
Glitterliner under vingen samt i underkant av ögonbrynet: Glitter Liner 10 Silver Sparkles från IsaDora.
Mascara: övre fransraden Top+Bottom Mascara från Ardell samt undre fransraden Mega Volume Miss Manga Indigo från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Läppstift: 306 Mauve me Matte från Viva la Diva.





Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer samt blush: från Smashbox  The Cali Contour Palette.
Highlight: den blå från NYX Cosmetics LoveYou So Mochi Archade Glam Palette.




Så i skrivandes stund är det lördag och jag har ledig helg, sitter i min sminkhörna och funderar på vad jag ska hitta på... sminka sig kanske??

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Snö? Herregud, här nere blommar rosorna fortfarande. Fast det är kallt, fuktigt (regnar mkt) och liksom rått.
Sminkningen är jättefin! Vintrig och vacker! Blått är mycket fint!

marinamake sa...

Rosor?? Jisses, I wish! Men jag hade faktiskt en stormhatt som slog ut typ i oktober som fortfarande blommade, men nu har nog frosten tagit den. Tja, det snöade här, men i Uppsala där jag jobbar var det ingen snö alls... skiljer fem mil. I hate it! Jaa, tack... älskar blå ögonskuggor!

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...