15 september 2019

Too Faced Tutti Frutti Razzle Dazzle Berry palette - del 2

Har stökat och bökat med allt möjligt idag. Bland annat börjat höststäda lite i trädgården. Inte så mycket som behöver göras, men jag ville flytta in mina pelargoner lite så att de får torka upp lite innan det är dags för vinterförvaring, så de står i vårt uterum ett tag för att torka lite, skyddad från regn och blåst, men ej kylan. Har också samlat lite från från de blommor som det går, så att jag kan så nya i vår. 

Har också varit och lånat en säng från min äldsta dotter eftersom min mellandotter ska bo här ett tag framöver (ev. permanent) och hon kan ju inte ligga på soffan i alla evigheter.

Så, sent på eftermiddagen kunde jag sätta mig och göra en sminkning. Ville testa Too Faced Tutti Frutti palette igen, använde den ju häromdagen. Den har en skugga som är så himla snygg och i min förra sminkning använde jag den bara under ögat. Nu ville jag att den skulle synas ordentligt så jag lade den över hela rörliga delen av ögonlocket. Det är Razzle som är typ rosegoldaktig i färgen, sååå himla fin.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Samtliga skuggor från Too Faced Tutti Frutti Razzle Dazzle Berry Palette.
Under brynet: Dazzle.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Pink Suede.
I globlinjen: Boys n Berry.
Över rörliga delen av ögonlocket: Razzle.
Yttre vrån: Bad to Berry.
Highlight i inre vrån: Get Gorgeous Highlighter Pink Sparkle från technic Cosmtics.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision Purple Black från Loreal.
Kajal: Jumbo Shadow Liner 336 Action från Cherry Culture.
Mascara: Hypnose från Lancome.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Läppenna: ögonpenna 911 (grön) från Kryolan.
Läppglans: NYX Cosmic Metals Lip Cream Out of This World.



Puss på er!


Primer: Cooling Matte Skin Perfecting Primer från Too Faced.
Bas: Infallible 24H-Matte 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Get Gorgeous Highlighte Pink Sparkle från technic Cosmetics.
Blush: Sweet Cheeks Glow Creamy Powder Blush Red Riot från NYX.



Så var det slut på ledig helg, två veckor till nästa gång. Ångest! Så klart enstaka lediga dagar vid ett par tillfällen fram till dess, men ledig helg... två veckor. I hate it!

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Flaming Love - Makeup Addiction Cosmetics

Ligger efter här med flera dagars looker. Har kommit hem sent flera kvällar och inte hunnit med. Så nu kommer det här i långa rader. Den för...