16 september 2019

Metal Matte - Kat von D

Så var det måndag igen då, jag kände mig oinspirerad på morgonen och visste inte riktigt vad jag skulle hitta på. Jag försöker ju i princip alltid att matcha mina kläder och naglar. På mina naglar är det just nu olik nyanser av grått och min top underdagen var vit... tråkigt. Jag har fullt sjå hur jag ska klä mig nu när det börjar bli lite svalare, men i butiken är det fortfarande så varmt att det är inte att tänka på att ha långärmat på sig, håller på att svettas ihjäl. Så jäkla drygt. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor från Kat von D's Metal Matte palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Moss.
I globlinjen: Stone.
Över rörliga delen av locket: Tinsel.
Under ögat: Watt och Ignite.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Highlighter Rose Gold från Kicks.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Kajal: Perfect Contour Kajal 54 Indigo från IsaDora.
Mascara: Hypnose från Lancome.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.








Art Deco Colour & Contour Lip Duo 96. Har haft denna i en evighet. Har läppenna i ena änden och läppstiftet i den andra.



Primer: High-Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Double Wear Stay In Place Makeup 1N2 Ecru från Esteé Lauder.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Highlighter Rose Gold från Kicks.
Blush: Berry Merry från E.l.f Cosmetics.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.




Vi får se om inspirationen är på plats i morgonbitti... natti natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...