25 augusti 2019

Tealgrönt med Make Up Store

Så var jobbarhelgen över för den här gången, den första efter semestern. Måånga kvar innan det är semester nästa gång. Jag avskyr verkligen att jobba på helgerna, men det är ju som det är med det, går inte att komma bort ifrån. Om jag inte skulle byta jobb förståss... inte mig emot, nån som vill anställa mig?? 

Oh well, gårdagens smink här. Kom hem så sent att jag inte orkade lägga upp nåt då. Men här kommer det.. har letat fram lite gammalt som förtjänar att få komma fram. Skuggor från Make Up Store, tvivlar på att någon av dem finns i sortimentet längre.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion samt Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Samtliga skuggor från Make Up Store.
Under brynet: m/s Vanilla.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Boarding.
I globlinjen samt yttre vrån: m/s Lovely Linnea.
Mitt på locket: m/s Tiffany.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Orion från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC samt under vingen Heavy Metal Glitter Eyeliner Amp från Urban Decay.
Mascara: Hypnose från Lancome.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.








Velvet Matte Liptint Chocolate Mint från Viva la Diva.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Highlight, bronzer och blush: The Cali Contour Palette från Smashbox.
Mist: Face Mist från Make Up Store.




De va de hele!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Så fint!
Jag gillar inte heller jobba helg. Alltid nån sjuk, man får dra ihop scheman och stressa.
Tycker synd om dig som har så lång restid! Och butiksjobb som ofta är långa dagar, till sent. Usch. Förstår du är trött! Haft ledig dag idag och den ägnar man åt att tvätta. Fast lite har jag varit ute, högsommarvärme i Skåne. Väldigt varmt och klibbigt.

marinamake sa...

Näe du helgerna är inte roliga, jag tänker ständigt på att jag skulle vilja ha ett vanligt 8-5 jobb... Vi hade det också varmt och klibbigt som attan ett tag, men nu verkar det som hösten kommit på riktigt, lite svalare och regningt. Mörkt på kvällen när jag går från jobbet. Jag gillar't inte!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...