14 maj 2019

Metallic Mysteries II - Linda Hallberg Cosmetics

Jag är väl typ, den sista sminkmänniskan i världen, som skaffar Linda Hallbergs Metallic Mysteries II palette känns det som. Den kom väl ut runt jul eller nåt sånt och jag har dreglat efter den sedan dess. Känns som alla har den utom jag. Men så, fick jag en försenad födelsedagspresent av min mamma för några veckor sedan (fyller år i början av januari), ett presentkort på Kicks och vips så var den min. Tack mamma!

Den är ju i mitt tycke lite julig i färgerna, särskilt om man kombinerar dem. En och en eller ihop med nåt annat så kan den såklart bli ojulig också. Nåja, fin som bara den är den och går att använda till allt möjligt, som alla hennes produkter. Jul eller inte.

Knappt hann jag skaffa den till slut, så kom hon ju precis ut med en ny lite mer färgglad palett. Spectral paletten. Gissa om den står högst upp på önskelistan nu då istället. Det tar liksom aldrig slut.

Nåja, jag går hemma och är förkyld och rastlös, så vad bättre kan man göra än att testa det nyaste jag har i samlingen.






Bas för skuggorna: Eye shadow base från Lumene samt Too Faced Glitter Glue.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Kommer bli en blandning här av Linda Hallberg Cosmetics Infinity samt Infinity Deep paletter.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Zwicky från Infinity paletten.
I globlinjen: Umbra från Infinity Deep paletten.
Inre halvan av ögonlocket: Collision från Metallic Mysteries II paletten.
Yttre vrån samt under ögat: Arcturus från Metallic Mysteries II paletten.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Virgio från Infinty paletten.
Eyeliner: svart penna med Fornax ovanpå (finns i båda paletterna).
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Läppenna: 53 Cranberry från IsaDora (utgången produkt).
Mars från Infinity Deep paletten med Infinity Glass ovanpå.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Dual Foundation Stockholm från Make Up Store. Bad choise... blir alldeles gul och flammig av denna. Och brukar ge en extremt torr känsla i ansiktet, det var därför jag använde Infinity Glass under för att ev. få bort den torra känslan. Det funkade tycker jag, men färgen är hemsk i mitt ansikte. Den har legat i evigheter i min låda och fick nu för mig att ta fram den, men så inser jag varför den legat i lådan...
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora. Brukar väl kanske inte behöva använda puder ovanpå en puderfoundation, men jag ville försöka tona ner den alldeles för gula basen, och jag tror jag lyckades lite i allafall.
Bronzer: Blandning av Zwicky och Cigar från Infinity paletten.
Highlight: Virgio från Infinity paletten.
Blush: Blandning av Quasar (Infinity Deep) och Andromeda (Infinity).




Det var Linda Hallberg för hela slanten... nästan.

Ses snart!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...