13 maj 2019

Turkosblått med Jolie Beauty

Är fortfarande hemma och tar hand om min förkylning. Den vill inte ge sig riktigt. Jag börjar bli lite rastlös. Kanske ett tecken på att man börjar bli lite bättre. Tänker nog stanna hemma i morgon men sen går jag förmodligen till jobbet. Jag har ju en schemalagd ledig dag på torsdag, så då får jag mjukstarta lite med bara en dag. 

Så efter att har vankat omkring här hemma och inte riktigt vetat vad jag skulle hitta på, så slog jag mig ner och gjorde en sminkning. Det var ju flera dagar sen sen sist, och ungefär vad mina krafter räckte till idag.




Bas för skuggorna: Eye shadow base från NYX samt under det blåa, Molten Eye Pen Blue Planet från HM (utgången produkt).
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: skugga från Jolie Beauty's Royale palette.
Inre samt yttre vrån: turkos samt blå skugga från samma palett som ovan.
I globlinjen: brun skugga från NYX Off Tropic Shifting Sand paletten.
Längs kanten av undre ögonlocket mot inre vrån: Mermaid Sirene från NYX.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Face Eyes Body Highlighter Soft Sparkler från Inglot.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.








Läppenna: över hela läppen Lip Pencil 9 från Färg.
Läppstift: Color Sensational 882 Choco Pearl från Maybelline.

Har ingen aning om dessa två produkter fortfarande finns på marknaden, men det är tveksamt.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Under ögat: Photo Op Under Eye Brightener från Smashbox.
Skimmer under basen: Glow Serum Nourishing water-based liquid highlighter Morning Dew från Beautaniq Beauty. Fick denna i min senaste Glossy Box. Har flera såna produkter som ska kunna läggas under basen för att få lite glow. Men jag vet inte jag... när man väl lagt basen så försvinner glowet helt och hållet. Jag kanske har för täckande baser, vad vet jag.
Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Translucent Powder Luna by Luna. Detta är också en produkt jag fått från en Glossy Box. Okej, så jag fattar inte grejen med alla dessa vita puder... de står translucent, vilket för mig borde betyda att den inte ska ge någon färg på huden utan din egen färg (eller basens färg) ska lysa igenom. Men nej, jag blir helt kritvit och ser ut som ett spöke. Så detta kommer bli nåt jag möjligen kommer att använda för att ljus upp lite bara precis under ögat, eller nåt liknande.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba. Har bronzat som attan för att få bort lite av det vita från pudret. Vilket inte heller är bra eftersom jag är så blek av mig själv och lätt blir typ lite orange.
Highlight: Face Eyes Body Highlighter Soft Sparkler från Inglot.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.




Min äldsta dotter har varit i Paris över helgen som varit, hon tog en långweekendtripp tillsammans med två av sina kompisar och kommer hem i natt. Mitt på dan idag face time:ade hon mig när hon befann sig inne på en Sephora. Stort som attan, och jag höll på att dööö av avundsjuka. Där gick hon med kameran och visade mig alla montrar och märken. Paradiset! Kanske kommer det hem en morsdagspresent till lilla mamma :-)


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...