25 mars 2019

Lördagssmink med MAC och glitter

Mitt jobbsmink i lördags. Det var länge sedan jag verkligen körde all in med glitter som jag brukar på jobbhelgerna. Det har mest blivit någon liten glittrig dutt, en glitterliner eller nåt lite mer försiktigt. Men nu så, smackade jag på över hela ögonlocket som jag brukade förr. Och som vanligt så syns det ju knappt på bild, men det finns där, massor över hela silvriga delen.




Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynets: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Copperplate från MAC.
Yttre vrån: Carbon från MAC.
Inre halvan av ögonlocket: Dazzledust nr 9 från Barry M med Cyber Glitter Micro från Make Up Store ovanpå.
Highlight i inre vrån samt under brynet högsta punkt: från Make Up Revolutions Sugar and Spice palette.
Eyeliner: Tatto Liner Trooper från Kat von D.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.






Doucce Relentless Matte Lip Crayon 405 Winterberry.

Det här är den röda läppennan som var med min första Glossybox jag fick för några veckor sedan. Helt okej, skön på munnen, inte uttorkande. Satt bra och fade:ade på ett snyggt sätt.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Lock-It Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Blush och Highlighter: från Make Up Revolutions Sugar and Spice palette.





Inga kommentarer:

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...