23 mars 2019

Lolita palette - Kat von D

Som vanligt så ligger jag hela tiden ett steg efter... så, här kommer gårdagens smink. Fredag. När jag jobbade på Specsavers brukade jag alltid vara extrem med att ha glitter när jag jobbade helg. Det har inte blivit lika noga med det när jag började på Synsam. Vet inte varför. 

Nu har jag jobbarhelg igen, och glitter it is!

Har använt min senaste palett. Lolita paletten från Kat von D. Såå sjukt fina färger, helt i min smak. Bara matta färger. Vilket ju ska passa en gammal tant som jag. Skimmer ska man ju inte ha när man börjar få rynkor säger de som vet. Eller fina linjer som det så fint heter. Jag skiter högaktningsfullt i detta... jag älskar skimmer och då använder jag det. Men i just den här paletten så är det bara matta skuggor, i färger som jag gillar skarpt. Så just igår blev det mest matta. Till glädje för de som tycker at matta skuggor är bra för sådana som mig, med rynkor...




Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Övriga skuggor från Kat von D's Lolita Eyeshadow palette:
Besitos
Recuerdos
Hermosura
Glitter över inre halvan av ögonlocket: Luscious från Medusa's Make Up.
Under ögat: m/s Ink från Make Up Store.
Highlight i inre vrån samt under brynet högsta punkt: Emerald från Kat von D's Alchemist palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Upward Lash Mascara från MAC.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.






Läppstift: Retro Matte Liquid Lipcolour Young Attitude från MAC.

Well, jag är ju en stor fan av MACs produkter. Men, deras matta läppgunk.. mjaaeee. Jag har ett antal får jag ju erkänna. Men de är sååå otroligt torra så att det faktiskt är problematiska att använda. Just det här till och med liksom lossnar i bitar och du får små flagor av gunket i munnen. Till och med lossnade en bit från från överlätten så att jag hade en fläck som inte hade nåt gunk på sig om ni fattar. Inte så snyggt. Känns som om man har typ... tyg på munnen. Väldigt obekvämt. Älskar färgen dock.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Lock It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Emerald från Kat von D's Alchemist palette.
Blush: Sin från Nars.




Tja, annars så... sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...