11 januari 2019

Fredag med Färg

Så var det dags att släpa sig till jobbet efter att varit hemma och haft feber hela veckan. Så klart så har jag jobbar helg :-(  nåja, jag har saknat att inte sminka mig så det var väl alltid något positivt med det då. Den här looken har jag gjort liknande ett antal gånger förut. Älskar gula skuggor!




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Kanel från Färg.
I globlinjen: Choklad från Färg.
Inre halvan av ögonlocket: Citron från Färg samt glitter 3D Brass Gold från MAC.
Yttre vrån: Kaffe från Färg.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Spectra från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.
Mascara: Masterpiece Rich Black Mascara från Max Factor.






Läppenna: Lip Pencil 288 från Nouba.
Läppstift: 09 från Coastal Scents.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation Shade 2.0.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Spectra från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Blush: Sin från Nars.




Det var en lugn och stillsam dag på jobbet så man har inte slitit ihjäl sig precis. Men ändå, så lyckades det komma en människa i sista sekund innan stängning, så att jag höll på att missa bussen hem. Men jag hann med typ, 10 sekunders marginal.Tur ska man ha ibland. Annars hade jag inte varit hemma förrän halvelva ikväll. Mindre kul.

Nya tag i morgon!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...