10 januari 2019

Blåklocka med Urban Decay

Nu har jag legat hemma och varit rasslig ända sedan helgen som var. Men idag kändes det mycket bättre, eller redan igår faktiskt, och rastlösheten började göra sig gällande. Möglat på att gå osminkad och inte orka nåt, så idag så satte jag mig i min lilla hörna bara för att jag kände för det. Så himla mysigt att sitta där och ha all tid i världen och kunna pilla på hur jag ville. I morgon är det jobbardags igen och då är man ju under tidspress igen. I hate it!

Nåja, jag slog till på en rejäl blåklocka, med glitter och lösfransar och allt. Sånt man kan roa sig med när man har tid liksom.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt på inre halvan av ögonlocket penna Avoir Flash från Linda Hallberg Cosmetics.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Hatter från Urban Decay's Full Spectrum Palette.
I globlinjen: Blindsided från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Minx från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögon locket: ovanpå Avoir Flash pennan Etheral från Linda Hallberg Cosmetics Enchanted Secrets palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Amethyst från Kat von D's Alchemist palette.
Under ögat: Minx från Full Spectrum paletten med glitter 02. Blue från Sephora ovanpå.
Eyeliner: Aqua Liner 18 från Make Up For Ever.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.






Läppstift: Retro Matte Liquid Lip Colour Moon Landing från MAC.




Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Earth powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Amthyst från Kat von D's Alchemist palette.
Blush: Powder Blush Dirty Plum från MAC.



De va de hele!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Så himla fint! Skitsnyggt!
Skönt du mår bättre, kanske ledig helgen också så du kan vila mer? Själv jobbar jag, usch.
Höll på att skriva i förra kommentaren att; Kul, vi är lika gamla! Sen kom jag på att det är vi inte alls, det var ju förra året jag blev 55...så då är jag ju faktiskt ett år äldre!

marinamake sa...

Tack snälla du! Nädu, jag är inte ledig i helgen, jobbar fredag, lördag, söndag. Hate it! He he, men då är vi ju jämngamla i allafall ;-).Fast jag tycker ålder är helt irrelevant nu för tiden. Jag har kompisar som jag är gammal nog att vara mamma åt och jag har haft kompisar som är gammal nog att vara min mamma. Klickar man så tänker man inte på sånt.

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...