14 januari 2019

BH Cosmetics Special Occasion palette

Så var jobbarhelgen äntligen över. I förhållande till gårdagens "storm" på jobbet så har det varit lite lugnare idag. Mest bara en massa strul, men inte lika mycket folk ändå. Jag jobbade till åtta ikväll, så hemma sent. 

Nåja, jag började tolv idag så jag hade gott om tid att sitta framför spegeln på förmiddagen innan jag drog. Var dock lite oinspirerad, trött efter gårdagens rush på jobbet. Men en sotning blev det i alla fall. Jag letade fram en gammal palett från BH Cosmetics, Special Occation palette, som jag har haft faktiskt i åratal men nästan aldrig använt. Den innehåller 30 ögonskuggor samt nio rouger. Jag kommer ihåg när jag beställde den att jag blev lite besviken på färgskalan bland ögonskuggorna. Många mörka murriga. Men nu så måste jag säga att jag gillar den bättre. Man ändrar sig med tiden.
Rougerna är superfina...




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Samtliga övriga skuggor: från BH Cosmetics Special Occasion palette.
Highlight i inre vrån och under brynets högsta punkt: Get Gorgeous Highlighting Powder Pink Sparkle från technic.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC samt i underkant av vingen glitterliner Soft Pink från Make Up Store (syns inte på bild).
Mascara: Double Up Volumizing Mascara från Ardell.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.






Läppenna: 32 Rouge Foncé från Yves Rocher.
Läppstift: Color Riche 290 Plum Passion från Loreal.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Double Wear Stay In Place Make Up 1N2 Ecru från Estee Lauder.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Get Gorgeous Highlighting Powder Pink Sparkle från technic.
Blush: från BH Cosmetics Special Occasion palette.




Jaha hörrni, så i morgon får jag ha en ledig dag, soooovmorgon!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...