01 augusti 2018

.Färg

Gårdagens smink. Det sista för juli. Jag börjar på att tröttna på den enorma fuktigheten och känslan av att ständigt vara klibbig och svettig. Sminket håller i typ fem minuter innan man börjar se blank och svettig ut i ansiktet. Vi har 30 grader varmt i butiken, ingen AC och det är omöjligt att hålla sig fräsch. Jag som älskar sommar börja känna att jag längtar efter lite svalka. Det får man ju näsan inte uttala högt. För jag är ju egentligen väldigt tacksam för den här sommaren. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Vanilj från .Färg
Längs brynbenet ovan globlinjen: Viol från .Färg
I globlinjen: Ametist från .Färg
Inre halvan av ögonlocket: m/s Atmosphere från Make Up Store.
Mitt på locket: Björk från .Färg
Yttre vrån: Enchanted Forest från Make Up Geek.
Highlight i inre vrån: Mineralized Skinfinish Barely Dressed från MAC (gröna delen).
Kajal: penna Calm Mood från Linda Hallberg Cosmetics.
Eyeliner: Tattoo Liner Trooper från Kat von D.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.






Läppstift: Tea Rose från E.l.f  Cosmetics.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highight: Mineralize Skinfinish Barely Dressed från MAC.
Blush: Gossamer från Taylor Made Minerals.



Annars så kämpar jag på med att försöka hitta nåt bra ställe att fota framförallt helhetsbilden på. Har nu testat att använda mobilen och jag står placerad i vår ytterdörrsöppning där solen skiner lite. Lite bättre kanske?

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...