30 juli 2018

Lilagrönt med Make Up Geek

Slut på helg och dags att gå till jobbet igen. Det roligaste med det är att göra en sminkning på morgonen om du frågar mig. Jag vet inte, jag blir mer och mer less på att jobba. Jag som har nytt jobb och allt. Trodde det skulle kännas bättre att få nåt nytt men det gör det inte. Inte ännu i allafall, så ny ännu att jag kan ju inte allt och det är ju alltid frustrerande att inte kunna saker på jobbet. Nåja, det blir väl bättre så småning om, men jag har tio år till pension lite drygt, om man nu kan gå vid 65. Och det känns som om jag har börjat räkna ner redan. 

Oh well, jag piggar upp mig med lite smink så länge. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Samtliga skuggor från Make Up Geek.
Under brynet: Confection.
Längs brynenet ovan globlinjen: Carnival.
I globlinjen: Cerfew.
Inre halvan av ögonlocket: Blacklight.
Yttre vrån: Enchanted Forest.
Highlight i inre vrån: Emerald från Kat von D´s Alchemist palett.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Bevely Hills.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.




Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Emerald från Kat von D´s Alchemist palett.
Blush: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.




Läppstift: Velvet Matte Liptint 9 Chocolate Tint från Viva la Diva.





Och så blir jag ju så otroligt irriterad på att jag inte får till några bra bilder. Det är framförallt de här helhetsbilderna som inte funkar. Dåligt med ljus överallt och en sopig kamera. Ingen bra kombo (och så lite skit bakom spakarna också).

Ännu mer irriterad över att jag inte blev så särskilt nöjd med min klippning nu i helgen, inte alls som  jag ville ha det. Till råga på allt så skulle jag ju färga håret när jag kom hem och inte förrän jag haft i färgen i håret inser jag att jag köpt fel färg. Så nu är jag väldigt lila i huvudet ha ha, ironiskt eftersom jag älskar lila. Men den här typen av hårfärg på någon i min ålder får mig att känna mig som en tant wanna be 20. Suck, jag får skylla mig själv. Det går över...

Det blev ett gnälligt inlägg tror jag visst. Kanske är på bättre humör i morgon!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...