01 augusti 2018

Dålig eyelinerdag

Hm, blev väl inte så nöjd med detta kanske. I allafall inte eyelinern. Den börjar att torka ihop så den är svår att applicera. Använde en förtunning men tyckte inte det blev lättare för det. Och så har jag svårt att trivas i såna här lite ljusare eyeliners. Ser lite konstigt ut tycker jag. Iallafall på mig. Nåja, nu har jag levt med denna idag. Annars så blev det väl okej tycker jag.




Bas för skuggorna: 24 Hour Extend Eye Base från MAC.
Under brynet:  Theres No Time To Waste från Make Up Revolutions Dia De Los Muertos palette.
Längs brynbenet: Go And Get The World från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Get Out There från samma palett som ovan.
Inre delen av ögonlocket: grön skugga från BH Cosmetics Club Tropicana palette.
Mitt på locket: ljusblå skugga från Club Tropicana paletten.
Highlight i inre vrån: Get Gorgeous Highlighting Powder från  technic.
Eyeliner: Fluidline Sassy Moss från MAC. Börjar tyvärr på att torka så det börjar bli svårt få på den snyggt.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.






Läppenna: Firebird från Urban Decays Gwen Stefani collection.
Läppstift: Color Sensational 175 Pink Punch från Maybelline.



Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzing Powder 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Get Gorgeous Highlighting Powder från technic.
Blush: Rose Diable från Bourjois.




Så är augusti här då. Brukar vara min ångestmånad. Sommaren börjar lida mot sitt slut, hösten nalkas. Jag avskyr att det blir höst. Men i år som sagt, börjar få svårt att orka med värmen. Man är ju verkligen inte van med detta. Skulle nog palla med bättre om jag vore ledig. Men det är man ju inte. Trettio grader varmt i butiken tär på en och man kommer hem kväll efter kväll och är helt urlakad. Känns lite trist. Man orkar liksom inte njuta av att vi faktiskt har en helt otrolig sommar.

Men men, man får kämpa på. Snart väntar ledig helg.

Inga kommentarer:

Friendgiving Palette / Unity Palette - Saints Angels Sinners

Sminket från igår. Jag jobbade från åtta på morgonen till åtta på kvällen, plus stannade kvar efter jobbet för lite pizza och bubbel. Vi had...