29 juli 2018

Åka till frisörensmink

Jag gjorde ju faktiskt en enkel snabb sminkning i lördags (igår). Inte ofta jag sminkar mig på helgerna. Men jag skulle en sväng till frissan och klippa mig, äntligen. Och jag har ju lite svårt att åka iväg någonstans utan smink. Så en liten snabbsväng framför spegeln fick det bli. Väldigt enkelt.

Använde min nya palett från Kat von D, Inter Stellar. Tja, den är ju inte ny ur den synvinkeln att jag har ropat hem den på Tradera, så har inte köpt den ny. Har inte riktigt koll på när den här paletten fanns i butik. Men fin är den.




Primer: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: Lycan från Inter Stellar palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Night Crawler från samma palett.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: Darkstar från samma palett.
Highlight i inre vrån: Gravitron från samma palett.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.



Primer: Mineral Infuse Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Blush: Duo Cheek Color Bahama Bronze från BH Cosmetics.



Så var man nysnaggad igen då. Kan inte påstå att jag blev nöjd. Gick till en ny tjej eftersom min vanliga frisör var på semester. Och jag vet inte vad det är med att de inte kan lyssna på vad man säger när man försöker förklara hur man vill ha det. Jag vill INTE ha min lugg uppkrullad i lockig hög uppå på huvudet (jag är ju så jäkla självlockig). Jag vill ha den plattad neråt och jag vill inte ha den avklippt för kort och den ska hänga ihop med sidohåret om ni förstår vad jag menar. Men fick jag det då... näe allt är avklippt  och hon tjofsade ihop mina lockar i en hög uppe på huvudet. För; det är ju skitsnyggt ju. DET TYCKER INTE JAG!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...