05 februari 2018

Arctic Holiday - Kiko

För första gången på måååånga år sitter jag här och hinner lägga upp mitt inlägg innan jag far till jobbet. Det var länge sedan jag gjorde det... Så är det, när man numera har en gubbe i huset som är morgonpigg och man kommer upp i god tid och inte sover in i det sista. Jag börjar tolv idag och vi var uppe vid halvåtta för han skulle iväg på ett möte. Så här sitter jag nu. Nu är det snart dags för mig att gå till bussen så här kommer dagens.

Testar ett nytt läppstift som jag köpte innan jul, från någon sorts julkollektion från Kiko. Inte testat förut. Jag gillar färgen!




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: pigment Queen T från The Color Apothecary.
Yttre vrån: Graphology från MAC.
Dutt i inre vrån: Eclipse från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Eyeliner: Creme Gel Colour DTLA från Colourpop Cosmetics.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme 3D Dimension Black Lash Mascara från MAC.





Läppstift: Arctic Holiday Matte Lipstick från Kiko.




Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelaine från Loreal.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.
Highlight: Eclipse från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.




Hos oss är det 10 minusgrader  skrivandes stund. Var 14 när jag klev upp. Men en strålande sol och gnistrande snö. Superfint!

Ha en underbar dag alla!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken härlig färg på skugga! Eller pigment är det ju.
Här i Skåne är det inte så många minusgrader, även om det var minus i morse, med strålande sol samt ett tunt lager snö. Hade så gärna gått på en promenad! Men jag har varit hemma från jobb pga grymt ont i ryggen, så det blev dessvärre inget. Inte har jag sminkat mig heller, känner mig lite tråkig...

marinamake sa...

Lotta! Ja visst är den härlig! Jag önskar jag hade kunnat gå en promenad med idag, men var ju tvungen att jobba. Man längtar efter solen nu. Vi hade 18 minus när jag for hem nu ikväll. Usch och fy! Tråkigt med ryggen, hoppas det är av övergående art. Inte roligt när man har ont, då tappar man sugen på saker och ting, förstår om du inte orkar sminka dig! Själv dras jag med en fruktansvärd träningsvärk i min vader efter flytten i helgen... he he, men det går ju över!

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...