08 januari 2018

Remains - The Color Apothecary

Så idag ville jag testa ytterligare en av mina nya pigment från The Color Apothecary. Detta är nog den jag gillar mest. Ja. den lila som ni såg häromsistens så klart. Jag älskar ju lila. Men den här... ohhh så läcker! Jag kan inte nog beskriva hur läcker den här är i verkligheten. Som vanligt då, så lyckas jag ju inte fånga skimmer och glitter på bild... men den här är späckad med ett turkosblått skimmer/glitter . Så den brunvinröda färg som i min värld ser ut som rått kött (finns kanske en anledning att pigmentet kallas Remains) skimrar i turkosblått... sååå läckert!




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Global Fusion Eye Pot Paw Paw Blossom från HM.
Mitt på locket: Pigment Remains från the Color Apothecary.
Samtliga övriga skuggor: från Make Up Stores 12 Shades of Pink paletten.
Dutt i inre vrån: Opal från Kat von D´s Alchemist palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: av okänt märke.
Läppglans: Liquid Lip Chrome 43 Dark Decadence från IsaDora.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation  10 Nude Porcelain från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Highlight: Opal från Kat von D´s Alchemist palette. 
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Blush: Powder Blush 08 Tea Rose från Milani.




Det var min måndag det. Min första stängning i nya butiken. Det är ju egentligen same same, men lite anorlunda ändå. Måste veta var allting finns, lysknappar och koder och det ena med det andra. Det löste sig och allt gick bra. Jag avslutade med att (för andra gången den här enda veckan jag jobbat där) gå in i hörnet på vårt fika bord med sån kraft att jag vek mig dubbel och bara stod och skrek, alldeles för mig själv där i fikarummet. En rejäl lårkaka blev det, strax bredvid den som jag fick förra veckan. Så nu har jag ett stort blåmärke från förra veckan och precis bredvid gror just nu ett nytt... Typiskt mig, klumpig som alltid!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...