07 januari 2018

Eclipse - Make Up Store

Jag försöker visa saker här som inte syns... glitter och sånt ni vet... Detta är ett nytt glitter i min ägo, Eclipse från Make Up Store. Ville så klart testa det. I fredags var detta och jag kör ju som vanligt med glitter när jag jobbar fredag/lördag.  




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Samtliga skuggor: från BH Cosmetics Pop Art Color Palette.
Över rörliga delen av locket: glitter Eclipse från Make Up Store.
Dutt i inre vrån: Saphyre från Kat von D´s Alchemist palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Bryn: Dipbrow Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.




Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Lock-It Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Lock-It Setting Powder från Kat von D.
Higlight: Saphyre från Kat von D´s Alchemist palette.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Blush: Avanya Mineral Cosmetics Pink Mink.




Liquified Longwear Lipstick Chocolate Cherries från Too Faced.




Detta var min fredag... har varit ledig i helgen, och igår firade vi min födelsedag. Inge ståhej alls, bara lite fika i all stillsamhet. Känns som jag har slutat att räkna... ;-)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Oj, GRATTIS! Hoppas du hade en fin födelsedag!
Fin sminkning, jag gillar också glitter, och vill gärna ”sväva ut” mer när jag jobbar helg. Då har jag mer tid också, på vardagarna får jag skynda mig innan dottern kommer farande. Vi har ju allt smink i det ena badrummet, så även den bra förstorande spegeln. Om sonen går upp tidigt också får jag sminka färdigt i köket. Därför blir det som det blir...

marinamake sa...

Ja, man får ju förgylla sina jobbhelger så gott det går :-). Vi bor tre personer på 57 kvadrat, och enda bra ljuset är i badrummet. Som tur är är ju ungarna inte i samma behov av bra ljus så det får stå någonannastans. Jag är ju gammal och behov av bra belysning så jag har första tjing i badrummet ;-)
Tack för grattisar!

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...