01 januari 2018

Nyårsafton med Smashbox

Så var det nyårsafton då, tja igår alltså. Hade inte tid eller lust att lägga upp sminket här då. Åh tid ja, det var bara jag och gubben här hemma, så det var väl inte det. Men jag ville inte vara en tråkmåns och sitta vid datorn på nyårsaftons kväll. 

Hur som helst så insåg jag när jag stod och sminkande mig att det blev ju nästan identiskt med vad jag gjorde dagen innan, min sista dag på jobbet. Lite fantasilöst kanske. Men tja, jag var faktiskt lite oinspirerad igår, så det blev som det blev.  Och vi skulle ju faktiskt bara sitta hemma.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Samtliga skuggor från Smashbox Full Exposure palette:
Under brynet: M4
Längs brynbenet ovan globlinjen: M5
Över rörliga delen av locket: S7
Dutt yttre vrån: M7
Dutt i inre vrån: Spectra från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Eyeliner: Glitter liner 10 Silver Sparkles från IsaDora.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Läppstift: 536 Empire Red från Maybelline (utgången produkt).



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Luna från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Blush: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.




Så jag hängde på mig lite bling, bytte till en snyggare tröja bara för att fota lite, sen åkte slappisbrallorna och t-shirten på och så spenderade jag min nyårsaftonskväll. Inga rakteter, det var alldeles för disigt och regningt. Men vi eldade lite i såna där vedkorgar. Och framförallt, min gubbe lagade en väldigt god middag och vi myste med lite bubbel vid tolvslaget.

Så i morgon börjar nya året på allvar... ny arbetsplats, fast samma samma ändå. Det händer också grejor på privata fronten, men det ska jag berätta mera om lite längre fram.

Gott Nytt År alla!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Härligt med myskläder! Och som vanligt fin sminkning!
Nyfiken blir man också nu, vad det är för nåt spännande som händer?

marinamake sa...

Lotta! Ja, det är lite skönt att bara slappa lite även fast det var nyårsafton. Tack! Jag återkommer om min lilla hemlis... saker och ting måste gå i lås först, så jag förblir lite hemlig ett tag till ;-)

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...