17 december 2017

Lördagsglitter

Så var det dags för jobbarlördag igen. Jag jobbar också måndag till fredag nästa vecka sen har jag faktiskt ledig sju dagar i sträck, jobbar sedan lördag innan nyårsafton och är sedan ledig två dagar igen. Så mycket ledigt har jag inte haft över julen på alla femton år jag varit i butikssvängen . Ska bli sååå skönt. 

Annars så blev det ytterligare en sminkning i julens färger... tog lite vitt med, med glitter. Tänkte snö...




Bas för skuggorna: Eyefix från Face, Lock-It Consealer Creme White Out från Kat von D samt Global Fusion Eye Pot Paw Paw Blossom från HM.
Under brynet:  Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre vrån: pigment White As Snow från MAC samt glitter Glittering Eye Duo 08 Holograpic från Sephora.
Yttre vrån: m/s East från Make Up Store.
Eyeliner. samt på vattenlinjen: Fluidline Dark Envy från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC på övre fransraden. Mega Volume Miss Manga Punky Green från Loreal på undre fransraden.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.



Hm, blev en blurrig bild... men man ser ju glittret i alla fall... :-)





Läppenna: Automatick Lip Liner 32 Rouge Foncé från Yves Rocher.
Läppstift: Color Riche Laetitia´s Pure Red från Loreal.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smooting Primer från Make Up For Ever.
Bas: Studio Fix Fluid NC15 från MAC.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Naked Illuminated Luminous från Urban Decay.
Blush: Blushon Bubble nr 51 från Nouba.



Och det där som ser ut som mjäll i mitt hår är glitter. Sånt där sprayglitter. Detta var min sista jobblördag innan jul, så jag tänkte att man kan blinga lite extra. 

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...