16 december 2017

Julsmink igen...

Så ännu en sminkning i julens tecken. Min fantasi börjar tryta, jag envisas med att bara använda rött, grönt och guld... hur många kombos av dessa tre kan man göra på en månad? Kommer snart inte på flera. 



Bas fr skuggorna: Smashbox 24 Hour Photo Finish Shadow Primer, Molten Eye Pen Penine Way, Tuscan Cypress samt Twist Up Metallic Eye Pen 44 Golden Khaki från IsaDora.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre vrån: 027 Goldmine från Loreal samt glitter Blue Moon från Make Up Store.
Mitt på locket: m/s East från Make Up Store.
Yttre vrån: m/s Ink från Make Up Store.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision Precious Bronze från Loreal.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: Russian från Make Up Store.
Läppstift: China Red från Make Up Store.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Lock-It Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Couleurs Nature Duo Poudre Soleil 01. Hâle léger från Yves Rocher.
Highlight: Candlelight Glow Rosy Glow från Too Faced.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.




Annars så lyckades jag, igen, med konststycket att komma en timme för tidigt till jobbet. Jag blir såå irriterad. Små timmar här och där som ändras hit och dit. Har du inte blykoll på schemat så händer sånt här. Måste kolla varje dag inför nästa dag för att vara säker på att komma på rätt tid. Missad det och vips så råkade det bli fel. Nu hade jag tid att ta igen efter alla mina läkarbesök, och snöstormar... så det gjorde väl inget ur den synvinkeln. Det är bara så irriterande!


Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...