21 december 2017

Crazy julsminkning

Har varit hemma och varit rasslig ett par dagar. Men i eftermiddags kände jag mig piggare och tänker gå och jobba i morgon. I alla fall så passade jag på att flippa loss lite i badrummet när jag nu ändå hade tid. Det var vääääldigt länge sedan jag gjorde nåt wild & crazy.  Jag har många gånger konstaterat att jag inte är så artistisk av mig, eller konstnärlig, kalla vad det vad ni vill. Men det är ändå kul att gå utanför ramarna lite ibland. Detta är inget jag skulle gå till jobbet i, eller inte ens på fest kanske. Bara kul att leka lite. Fortsätter på jultemat...




Har faktiskt bara använt två ögonskuggor. Resten är eyeliners, pennor och lite glitter.
Basen för skuggorna är jag inte helt nöjd med. Har testat den många gånger, men den har faktiskt en tendens att få skuggorna att creasa. Så även idag, har fått sudda till skuggorna flera gånger bara medans jag höll på. Tyvärr. Så, rekommenderar den inte.

Bas för skuggorna: Eyeshadow Base från NYX.
Under brynet: Pillow Talk från Sleek MakeUp Ultra Mattes V2 Darks 731 palett.
Över rörliga delen av locket och upp över brynbenet: Fern från samma palett som ovan.
Eyeliner: Eyeliner Gel nr 79 från Kiko. Har även gjort prickarna under brynet med denna.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Glitter Rouge från Make Up Store.
I underkant av vingen: Glitter Liner 11 Gold Sparkles från IsaDora.
Under ögat och suddat in i inre vrån: Twist Up Metallic Eye Pen 44 Golden Khaki från IsaDora.
Lösfransar: från HM, utgången sort.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.






Läppenna: 54 Bordeaux från Maybelline.
Läppstift: Devil från Make Up Store.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: från Ultra Blush Palette Golden Sugar från Make Up Revolution.
Blush: Vinteräpple från Färg Collection.




Jaha hörrni, de va de hele. I morgon jobbar jag som sagt. Sista dagen och sen är jag ledig i sju dagar. Första gången på femton år som jag är så långledig över jul. Sen jobbar jag ju faktiskt bara en dag. lördag innan nyårsafton och sen är jag ledig i två dagar igen. Det ska bli såååå SKÖNT!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...