29 december 2017

Alloy - The Color Apothecary

Hade en tid hos frissan idag. Mitt när jag sitter där så fick jag för mig att ändra frisyren lite. Sagt och gjort, klippte min långa snedhängande lugg till en vanlig rak hellugg. Har inte haft hellugg sedan jag var typ... åtta.  Har inte riktigt förlikat mig hur det blev ännu, och vi får se i morgonbitti när jag skall jobba, hur mycket jag svär när jag ska få till det.

Så igen då, anledning att sminka sig lite när jag ändå skulle iväg. För säkert mer än två månader sedan gjorde jag en liten beställning från The Color Apothecary. Har aldrig beställt därifrån innan, men hittat sidan via Instagram. Jag väntade och väntade och hade nästan glömt min beställning när jag fick ett mail därifrån där Amanda (som hon heter) säger att hon kunde se att min leverans ej kommit fram, troligen pga poststrul eftersom det är utomlands ifrån. Hon lovade att posta samma order igen och med en liten bonus som lite plåster på såren eftersom jag fått vänta. Fick vänta ett tag till, men sen så dök det upp. Den lilla extra bonusen var en pressad skugga som hade gått en aaaningesn sönder men fullt användbar, men då ville hon absolut ersätta den också. Väääldigt serviceminded. Vi får se om den skuggan dyker upp. 

Hur som helst så har jag väntat över julen, med alla mina julsminkningar och så, att få börja använda skuggorna. Så jag börjar lite stillsamt idag med den ena. Så här kommer Alloy från The Color Apothecary.



Bas för skuggorna: Neutral Eye Shadow Base från Kiko.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: pigment Alloy från The Color Apothecary.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppstift: Color Drama Intense Velvet Lip Pencil 520 Light It Up från Maybelline.



Bas: Infallible 24H Matte 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: IsaDora Face Sculptor Strobing 20 Cool Glow.
Blush: Dirty Plum från MAC.



Som sagt, stillsam vardagssminkning idag.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jag tycker håret blev snyggt!

marinamake sa...

Lotta! Tack det var snällt sagt! Jag har inte riktigt vant mig ännu, är inte helt säker på att jag gillar... men jag får väl låta det vara ett tag för att känna efter innan jag ev. ändrar tillbaka.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...