27 november 2017

Saint & Sinner Eye Shadow Palette - Kat von D

Så igår söndag... även söndagar är väldigt sällan sminkdagar i mitt liv. Men så blev det efter mycket om och men bestämt att jag och äldsta dottern och hennes kompis skulle ta oss iväg till Mall Of Scandinavia i Solna. Eller rättare sagt de skulle iväg, och de tjatade att jag skulle följa med. Min äldsta tycker att jag tjatat i evigheter om att jag aldrig varit där och det blir aldrig av. Nu hade jag chansen. Men jag var dödstrött, hade lite huvudvärk, velade fram och tillbaka. Men efter mycket om och men så åkte jag med. Och så klart... var jag ju tvungen att testa min nya Saint&Sinner palette lite.

Man skulle kunna tro att jag skulle givit mig på de knalligaste färgerna, blått, limegrönt och alla möjliga andra färger som finns i paletten. Men neeej, det blev en förhållandevis städad och lugn sminkning, om ni frågar mig.




Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance.
Under brynet: Amen från Kat von D´s Saint&Sinner palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Devil från samma palett som ovan.
Inre vrån: Heaven från samma palett som ovan.
Mitt på locket: Sacred Heart från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Crucifix från samma palett som ovan.
Dutt i inre vrån: Absolution från samma palett som ovan.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimesion 3D Black Lash från MAC.






Retro Matte Liquid Lipcolour High Drama från MAC.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcealine från Loreal.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Candlelight Glow Rosy Glow från Too Faced.
Blush: Blush Camelia Rosé från Chanel.



Tja, och när vi satte oss i bilen för att dra iväg till MOS, så hade bilen givit upp och tackat för sig... igen. Den har ju krånglat av och till hela förra veckan. Gubben min har varit här i helgen och fixat det problemet. Var bara tändstiften som behövde bytas. Har provstartat den hela helgen. inga problem. Han åker hem till sig på söndagförmiddag, och på eftermiddagen när vi ska iväg så gick det inte. Men den här gången så var det samma problem som hände i försomras. Temperaturmätaren skjuter i höjden och bilen börjar pipa för att varna att motorn är för varm, trots att bilen stått och var iskall. Fläkten går som en tokig. Jaha, så samma fel som i somras igen då. Åtminstone vet vi nu vad det är. Det är en givare för 250 kr som måste bytas. Men tills gubben kan komma på lördag och fixa detta så är det buss som gäller. Lattjo! Dotterns kompis fick komma och hämta oss för att vi skulle tas oss iväg.


Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...