27 november 2017

Inglot

Okej, så till slut hamnade vi i MOS igår då, efter beslutsvånda och krånglande bil så kom vi fram till slut. Jag ångrade mig genast. SÅÅÅ mycket folk! Black Friday och löningshelg, det säger ju allt. Huvudvärk hade jag och sååå trött att jag undrade starkt varför jag ens följde med.  Men okej, jag har längtat länge efter att få spana in både Kiko och Inglot som ligger där. Egen MAC-butik finns det ju med. Så visst kunde jag roa mig, absolut. Tjejerna fick springa runt själva. Jag föredrar alltid att shoppa för mig själv.

Blev ingen storshopping, hade ju sprättat en del på Saint & Sinner paletten igår. Men lite Black Friday rea hade de ju så jag köpte ett pigment och en totalt tokröd Eyeliner från Inglot och ett par nya läppgunk från Kiko. 

Pigmentet kommer här.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: Pure Pigment Eye Shadow nr 120 från Inglot har fäst detta med en pensel som jag fuktat med MAC Fix+. Urtjusigt pigment som mycket lila skimmer i sig, i brun bas, apläckert!
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.







Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Dream SunGlow 03 Bonze från Maybelline.
Highlight:  Wet n Wild Fergie Centerstage Collection Rosé Champagne Glow.
Blush: Mineralize Blush Gentle från MAC.




Hade väldigt svårt att sova i natt, skulle upp tidigt för att ta bussen till Akademiska innan jag sen skulle vidare till jobbet. Har varit där och gjort ultraljud av hjärtat som inte vill slå i takt riktigt. De hittade inget fel, vilket jag var beredd på, jag tror att min hjärtklappning bara är stressrelaterad. I morgon är det dags att åka dit igen, då ska jag göra ett sånt där arbetsprov. Sitta på en trampcyckel samtidigt som man har en blodtrycksmanchett på sig. För att se hur blodtrycket reagerar, som jag ju heller inte får någon bukt med. Nåja, fortsättning följer i den frågan...

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...