27 november 2017

Lördagsshopping/sminkning med Kat von D

Här kommer en sminkning från i lördags, en enkel. Det är inte ofta jag sminkar mig på lediga lördagar, men i lördags var jag ute på ett "mission". Den som känner mig vet också att det är inte många saker som får mig att kliva upp tidigt en ledig lördag. Kan sova hur länge som helst. Men av de rätta anledningarna så kan allt hända. Och vad var det då...??

Joo, i lördags hade äntligen Kat von d´s Sain & Sinner palette släppts på Sephora här i Uppsala. Jag råkade på att veta att de endast fått in 20 stycken, Sephorapersonalen har förstås tjingpaxat en varsin och mååånga hade varit inne och frågat efter den. Jag har väntat heeeela hösten på att den skulle komma in, var inte ens meningen att Sverige skulle få den egentligen. Så självklart var jag uppe och studsade på lördagmorgon för att åka 4,5 mil in till Uppsala och hänga på låset. 

Det gäller ju att ha sina prioriteringar :-)

Så klart blev det en snabb sminkning innan jag drog iväg, tog till en annan Kat von D palett jag har. Shade & Light paletten. Jag ääälskar hennes produkter överhuvudtaget och vore jag gjord av pengar skulle jag nog köpa allt hon har i sitt sortiment. Men det är jag ju inte...




Bas för skuggorna: Eyeshadow Base från Lumene.
Under brynet: Laetus från Kat von D´s Shade & Light palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Samael från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Solas från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Shax från samma palett som ovan.
Dutt i inre vrån: Lucius från samma palett som ovan.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.






Läppglans: Lipgloss Riviera från HM.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelaine från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Blush: Floral Blush Duo Cheek Color Bahama Bronze från BH Cosmetics.




Om jag fick tag i paletten.... självklart! Sminkningar med den kommer inom kort!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...