12 november 2017

Färg Collection

Mitt smink från i fredags. Slog till på en knallig gulröd sminkning. Kände för att göra nåt ljusare och färggladare och min kollega som älskar gult blir glad ;-)




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Samtliga skuggor: från Färg Collections Färgpaletten:
Vanilj
Citron
Saffran
Vinteräpple

samt från Karamellpaletten:
Glögg

Glitter mitt på locket: Starburst från Coastal Scent.
Kajal: penna Daring Mood från Linda Hallberg Cosmetics.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Highlight under brynet samt i inre vrån: Extra Dimension Skin Finish Soft Frost från MAC.








Läppstift: Melted Chocolate Liquified Longwear Lipstick Chocolate Cherries från Too Faced.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer från Smashbox.
Bas: Born This Way Foundation Pearl från Too Faced.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Blush: blandning av Glögg och Granatäpple från Färg Collection´s Karamellpalett.



Helgen är över. Lika ångestfyllt varje gång. Gubben och min mellantjej har varit här som vanligt, slappat, ätit god mat och inte gjort nåt särskilt. Var ute och tog en stavgång jag och gubben idag, det var kallt och blåsigt som attan. Inte så skönt alls. Jo, när man väl stod i duschen och väl hemma så är man ju ändå nöjd att man gjorde nåt.

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...