09 november 2017

Färgglatt - Urban Decay

En kollega till mig ville att jag skulle göra en regnbågssminkning, "innan alla dina juliga sminkingar" sa hon. Hon menade många färgglada färger och jag vet inte om den här kan klassas som en regnbåge. Men ja, färglad i allafall. Hon älskar gult så lite gult fick det så klart vara med då.

Och jag vet inte vad som hände, men jag har lyckats göra min sämsta eyeliner på länge... :-(




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor:  från Urban Decay Electic Palette
Ögonlocket:
Chaos
Jilted
Urban
Under ögat: 
Fringe
Thrash
samt gul skugga från BH Cosmetics Take Me To Bazil Paletten 
Kajal: Penna Happy Mood från LH Cosmetics.
Eyeliner: en sopig sådan... Superliner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.






Retro Matte Liquid Lipcolour High Drama från MAC.




Primer: Too Faced Hangover Replenishing Face Primer.
Bas: 10HR wear perfection foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Wonder Powder Sinai från Make Up Store.
Blush: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom.




Ja, juliga sminkningar blir det sen, men inte riktigt ännu. Inte före första december. Så kanske en till färglad i morgon, vi får se. Klockan ringer kvart i fem. Så dags brukar jag inte känna mig så färglad... ;-)

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...