19 oktober 2017

Plan 9 - Kat von D

Jag träffar mååånga människor varje dag. Och idag var nog en av de dagar jag har fått mest komplimanger på länge, faktiskt från oväntat håll. Äldre män. men även faktiskt äldre kvinnor. Och då menar jag äldre... typ 70 plussare.  Anledningen till komplimangerna... mitt gröna läppstift. 

Alltså, man tänker ju (eller. i alla fall jag) att man kanske tar i. lite för mycket, för vågat eller vad ni vill. Åhh inte för mig, jag tål det mesta. Men för andra. Och jag jobbar ju med ett jobb som gör att jag träffar mååånga människor varje dag. Men faktiskt, de dagar jag bär blått läppstift, eller grönt läppstift eller någon annan färg som sticker ut lite är alltid de dagar jag får flest positiva kommentarer. Folk tycker att det är roligt att man vågar, att det man blir glad när man ser det. Och då är det inte 20-25 åringarna, näe det är de äldre... 60-70 plussarna. De som man tror ska bli helt förfääärade ;-)

Nåja. jag blir glad, och det känns så roligt att folk gillar!




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Laetus från Kat von D´s Shade & Light Eye Contour Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Solas från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: m/s Eclipse från Make Up Store.
Yttre vrån: m/s Playful från Make Up Store samt en dutt Carbon från MAC.
Dutt i inre vrån: Emerald från Kat von D´s Alchemist palette.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Kajal: penna Calm Mood från LH Cosmetic.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills samt undre fransraden Mega Volume Miss Manga Punky Green från Loreal.






Läppenna: nr 911 från Kryolan.
Läppstift: Studded Kiss Lipstick Plan 9 från Kat von D.



Primer: Infallible Mattifying Primer från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation från Loreal
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Emerald från Kat von D´s Alchemist palette.
jag glömde rouget idag... 





Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...