21 september 2017

Black Grape - MAC

Här kommer ett snabbt inlägg från mig, har jobbat länge och sent... for hemifrån kvart i nio i morse och kom hem strax innan tio nu ikväll. Sminkningen i morse blev ju med sisådär... var lite oinspirerad och stressad med, men men... 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Copperplate från MAC.
Över rörliga delen av locket: Pressed Pigment Black Grape från MAC.
Yttre vrån: Smut samt en liten dutt Carbon båda från MAC.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC samt i underkant av vingen Long Lasting Liner Fancy Violet från Sephora, vilket blev bara kladd...
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Opal från Kat von D:s Alchemist palett.
Mascara: Super Color Mascara 01 (lila) från Kiko.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: Matte Lip Stick Leap of Delight från MAC.

Det här läppstiftet sitter nåt otroligt bra, satte på det i morse och har inte fyllt på en enda gång på hela långa dagen, och jag hade fortfarande full täckning när jag kom hem nu ikväll. Då hade jag också ätit en stor macka på mötet vi hade efter jobbet nu ikväll.



Primer: Flawless Start Instant Perfecting Primer från Elizabeth Arden.
Bas: 10HR Wear perfection foundation 22 Clair Light från Sephora.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: 02 Warm Glow från The Body Shop.
Highlight: Opal från Kat von D:s Alchemist palett.
Blush: Perfect Powder Rouge 28 Purple Dream från IsaDora.


I morgon väntar en ledig dag. Tur det efter dagens maratonpass. Tänker unna med en ordentlig sovmorgon och bara lata mig hela dan, om vädret tillåter kanske jag tar mig en joggingrunda, men annars så ska jag nog ägna mig åt bloggen och sminket tror jag. Strunta i alla måsten.

Natti natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...